לפני כשלוש עבד רפאל כמלגזן בחברה גדולה בצפת, יום אחד במסגרת עבודתו, קרתה תאונה והמלגזה נפלה עליו יחד עם משטח מצברים שהיה עליה. רפאל נפגע קשה מהמלגזה, גופו נמעך, נשברה לא צלע והחומצה מהמצברים נשפכה עליו ושרפה את עורו. "הרופאים החליטו שעקב חומרת מצבו, כדאי לפנותו דחוף לבית חולים רמב"ם לסדרת ניתוחים" מספרת נעמי קרובת משפחתו "בדרכי לבית החולים כבר התקשרתי לרב רפאל ממו לקבל ברכה לרפאל והרב אמר לי להיכנס עליו דחוף. כמובן שעצרתי והכניסו אותי מייד, והרב נתן לי קמע מיוחד שאמר לי שחייבים להכניס את זה מתחת לראש של רפאל, גם אם הוא בניתוח, חייבים כמה שיותר מהר ותוך שלושה ימים תראו ניסים ונפלאות". בתום הפגישה עם הרב, נעמי המשיכה בדרכה לבית חולים רמב"ם, שם פגשה את אישתו הסבירה לה על הקמע ויחד הסבירו לרופאים שקיבלו את הבקשה בהבנה והכניסו לרפאל את הקמע מתחת לראשו.

"כאשר הרופאים יצאו מניתוח, הם ניגשו והסבירו לנו שמצבו של רפאל קשה מאוד ובשלוש השבועות הקרובים הוא ישאר בטיפול נמרץ, מורדם ומונשם על מנת לעזור לגוף שלו להתגבר עם ההלם שהוא חווה בתאונה. אחרי הניתוח חזרתי לרב ממו, סיפרתי לו את המצב והרב אמר לי אל תדאגי אתם עוד תראו ניסים".

"המשכנו להתפלל ופתאום אחרי שלושה ימים רפאל התעורר" מספר נעמי בהתרגשות כאשר היא מתארת את הנס "הרופאים היו בהלם, הם לא האמינו. מאחר והוא לא יכל לדבר עקב המכשירים הרבים ואמצעי ההנשמה הוא ביקש כלי כתיבה והחל מתכתב עם משפחתו ועם הרופאים שממש היו המומים, ותוך שבוע הוציאו אותו מטיפול נמרץ וכך החל הליך שיקום ארוך". במהלך השנים המשיך רפאל לעבור ניתוחים וטיפולים שיקומיים לא נעימים בגלל החומצה שנשפכה עליו. "כאשר חזרתי לספר לרב הוא אמר לי לא לדאוג כי הוא יהיה בסדר ורק בעיית ראיה תישאר לו, וזה בדיוק המצב כיום. הוא הולך, מדבר ובריא ובאמת רק בעיית ראיה נשארה לו, אבל הוא למד לקרוא ברייל, ועדיין ראייתו משתפרת, הוא רואה דמויות והוא כמעט עצמאי לגמרי".

 לאחר שיצא רפאל מבת חולים, התעקש לפגוש את הרב ממו, במשך תקופה ארוכה פנה לנעמי שתקח אותו לפגוש את הרב ולהודות לו. וביום הפגישה היה רפאל בהתרגשות גדולה. הפגישה בין הרב ממו לרפאל היתה ארוכה מהרגיל, והרב ביקש את עוזריו לא להפריע לו וכי הוא יחליט מתי לסיים הפגישה, כאשר בסופה בירך הרב ממו את רפאל ונתן לא קמעה לבית.